ТРАНСГУМАНІЗМ ЯК ІДЕЯ ІМАНЕНТНОГО ФІЗИЧНОГО БЕЗСМЕРТЯ ТА ДЖЕРЕЛО НОВОЇ ТЕМПОРАЛЬНОЇ ПАРАДИГМИ ЛЮДСТВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/iscs.2023.23.023

Ключові слова:

трансгуманізм, темпаральність, суспільство, безсмертя, парадигма, людина, світогляд

Анотація

В межах філософської рефлексії розглянуто темпоральну парадигму трансгуманістичного суспільства, в якому гіпотетично уможливлюється фізичне безсмертя людини, що приховує в собі антигуманістичні цінності, чи то ціннісну девалідизацію. Трансгуманізм як засіб подолання фізичної смерті – питання, яке в умовах науково-технічного прогресу, розвитку цифрових та нанотехнологій, штучного інтелекту, створює когнітивний дисонанс між світоглядними орієнтирами темпорального буття людини і суспільства в екзистенціальному та соціокультурному вимірах. Смерть як факт життєвої біографії кожної людини отримує свого значення як точка переосмислення і «перезапуску» всіх попередніх життєвих подій, але водночас це переосмислення відбувається у рамках тієї темпоральної парадигми, яка панує у даній історичній епосі. Акцентуючи увагу на ідеї іманентного фізичного безсмертя людини у певному темпоральному векторі, в дослідженні змодельовано темпоральну парадигму суспільства трансгуманістичного безсмертя в контексті трансгуманістичного типу світогляду.

Посилання

. Bergson, H. 2022. The Collected Works of Henri Bergson. DigiCat. 533 p.

. Boichenko, M. I. 2021. Human Evolution: the Limits of Technocentrism. Anthropological Measurements of Philosophical Research, (19), 15–22. https://doi.org/10.15802/ampr.v0i19.235956

. Cassirer E., 1944 An Essay on Man: An Introduction to a Philosophy of Human Culture, Yale & New Haven. 294 р.

. Chattopadhyaya, D. 1976. What is Living and What is Dead in Indian Philosophy. New Delhi: People`s Publishing House. 656 p.

. De Chardin, P. T. 2008. The Phenomenon of Man. New York: HarperCollins. 320 p.

. Dobrodum, O., & Kyvliuk, O. 2021. Transhumanism and Posthumanism: Reflection of the Human Civilization Future. Philosophy and Cosmology, Volume 26, 77-89. https://doi.org/10.29202/phil-cosm/26/6

. Freud, S. 1977. Introductory Lectures on Psychoanalysis. Norton. 500 р.

. García-Barranquero, P. 2021. Transhumanist immortality: Understanding the dream as a nightmare. Scientia et Fides. Online. 14 March 2021. Vol. 9, no. 1, pp. 177-196. https://doi.org/10.12775/SETF.2021.006

. Gerner A. M. 2019. Towards the Techno-Social Uncanny. Revista Portuguesa de Filosofia 75 (4) pp. 2171–2206. https://doi.org/10.17990/RPF/2019_75

. Harris, J. 2000. Essays on science and society - Intimations of immortality. Science (New York, N.Y.) Vol. 288 (5463). p.59. https://doi.org/10.1126/science.288.5463.59

. Hauskeller, M. 2019. Ephemeroi - Human Vulnerability, Transhumanism, and the Meaning of Life. Scientia et Fides. Vol. 7, no. 2, pp. 9-21. https://doi.org/10.12775/SETF.2019.013

. Holy Bible. 2012. HarperCollins Publishers. 1056 р.

. Homer. 2011. The Iliad. Harper Collins Publishers. 192 p.

. Hu, A. & Tian, F. 2018. Still under the ancestors' shadow? Ancestor worship and family formation in contemporary China. Demographic Research. 38(1). pp. 1-26. https://doi.org/10.4054/DemRes.2018.38.1

. Jaspers, K. 2021. The Origin and Goal of History. London: Routledge. 330 p. https://doi.org/10.4324/9781003133674

. Jong, J. 2021. Death anxiety and religion. Current Opinion in Psychology, 40, pp. 40–44. https://doi.org/10.1016/j.copsyc.2020.08.004

. Jong, J., & Halberstadt, J. 2016. Death anxiety and religious belief: An existential psychology of religion. Bloomsbury Publishing. https://www.perlego.com/book/807549/death-anxiety-and-religious-belief-an-existential-psychology-of-religion-pdf

. Kalman, Y. M., Ballard, D. I., & Aguilar, A. M. 2021. Chronemic urgency in everyday digital communication. Time & Society, 30(2), pp.153-175. https://doi.org/10.1177/0961463X20987721

. Klymenko, R. 2020. Artificial Evolution in Transhumanism. Balkan Journal of Philosophy. 12(1). pp.51-54. https://doi.org/10.5840/bjp20201217

. Kravchenko, A., & Kyzymenko, I. 2019. The Forth Industrial Revolution: New Paradigm of Society Development or Posthumanist Manifesto. Philosophy and Cosmology, Volume 22, pp.120-128. https://doi.org/10.29202/phil-cosm/22/10

. Kurzweil, R. 2004. The Law of Accelerating Returns. In C. Teuscher (Ed.) Alan Turing: Life and Legacy of a Great Thinker. Springer, Berlin, Heidelberg, pp. 381 -416. https://doi.org/10.1007/978-3-662-05642-4_16

. Lamont, C. 1990. The Illusion of Immortality. Continuum. 303 p.

. Marchenko, O. V., & Kretov, P. V. 2019. Philosophy of information and transhumanism: explications of philosophical anthropology. Anthropological Measurements of Philosophical Research, (16), 102–115. https://doi.org/10.15802/ampr.v0i16.188847

. Mazzon, D. 2015. Dignity at the end of life: Ethical and deontologic reflections. [Quale dignità al termine della vita? Considerazioni etico-deontologiche]. Recenti Progressi in Medicina, 106(12), 593-596. DOI: 10.1701/2094.22644

. Mozgin, W. 2020. An Anthropocentric Perspective in Posthumanist and Transhumanist Discourse. Philosophy and Cosmology, Volume 25, 108-117. https://doi.org/10.29202/phil-cosm/25/9

. Ogando, D. B., & García, C. 2007. Dying with dignity in the twenty-first century. [Morir con propiedad en el siglo XXI] Revista De Calidad Asistencial, 22(3), 147-153. https://doi.org/10.1016/S1134-282X(07)71210-1

. Pagán Cánovas, C. 2019. More haste less speed: Cognition, creativity, and culture in temporal paradox. Time & Society, 28(4), 1695-1715. https://doi.org/10.1177/0961463X18783358

. Pascal, B. (2007). Thoughts On Religion And Other Subjects. Kessinger Publishing. 368 p.

. Plessner, H. 2019. Levels of Organic Life and the Human: An Introduction to Philosophical Anthropology, Millay Hyatt (tr.), Fordham University Press, 375 p.

. Putrov, S., & Ivanova, G. 2018. Cyberculture: Change and Rehabilitation the Body. Philosophy and Cosmology, Volume 21, 116-122. https://doi.org/10.29202/phil-cosm/21/12

. Russell, B. 1953. Does the life after death exist? In B. Russell (Ed.). Why I Am Not A Christian, pp. 207 – 211.

. Sartre J.-P. La premiere attitude envers sutrui: l'amour, le laiigaAc, le masochisme. - In: Sartre J.-P. L'etre el le n? Ant: Essai (l'ontologie phenomcnologique. P.: Callimard, 1966, p. 431-447.

. Scheler, M. 2009. The Human Place in the Cosmos. Northwestern University Press. 79 p.

. Sean, I. 2007. An ontological study of death: From Hegel to Heidegger. Duquesne University Press. 326 p.

. Shindaulova, R. 2022. Noohumanism as a New Worldview Paradigm of the 21st century. Philosophy and Cosmology, Volume 28, 107-117. https://doi.org/10.29202/phil-cosm/28/9

. Štivić, S. 2021. Upanje v krščanstvu in transhumanizem (Hope in christianity and transhumanism). Bogoslovni Vestnik, 81(4), 849-856. https://doi.org/10.34291/BV2021/04/Stivic

. The Koran. 1993. Translation by Rodwell, J.M. Random House Publishing Group. 410 p.

. Toffler, A. 1990. Future Shock. Random House Publishing Group. 576 p.

. Tulasiewicz, J. R., & Forsman, E. 2022. Everything is old now: A-temporal experiences of the digital in a rural farming co-operative. Time & Society, 31(1), 88-109. https://doi.org/10.1177/0961463X211014801

. Vashkevich, V. N., & Dobrodum, O. V. 2018. Transformation of person and society in the anthropotechnical turn: educational aspect. Anthropological Measurements of Philosophical Research, (13), 112–123. https://doi.org/10.15802/ampr.v0i13.132556

. Wertsch, J. V. 2002. Voices of Collective Remembering. New York: Cambridge University Press. 202 p.

. Wood, D. 2016. The Abolition of Aging. The Forthcoming Radical Extension of Healthy Human Longevity. London: Delta Wisdom. 430 p.

. Zaporozhan, V. M. 2020. Scientific discoveries: criteria for good and evil. Lecture text. Institutional Repository of Odessa National Medical University. http://files.odmu.edu.ua/lekcii/lekcia_4.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-26

Номер

Розділ

Фiлософськi та соцiальнi аспекти сучасної освiти i науки