ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ РОЗУМІННЯ СТУДЕНТАМИ ТЕКСТІВ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/iscs.2023.22.127

Ключові слова:

читання, розуміння тексту, цифровізація навчання, читацька компетентність, система учбових задач, технологія навчання читанню

Анотація

Мета статті полягає в тому, що на основі концепції розуміння тексту як процесу засвоєння та породження смислів схарактеризувати інноваційну технологію розвитку в студентів читацької компетентності в умовах дистанційного, змішаного та офлайн навчання, що є запорукою формування в них читацької компетентності, яка лежить в основі оптимізації навчально-професійної діяльності майбутніх фахівців.

Ефективність запропонованої технології забезпечується орієнтованістю на систему учбових задач, які зумовлюють оволодіння читацькою діяльністю в повному обсязі та основними прийомами розуміння тексту будь-якого формату: вибір стратегії читання залежно від цілей і завдань читання, побудова смислової структури тексту, резюмування тексту, діалогічна взаємодія з текстом, коментування тексту, складання реферативних оглядів проблеми.

Основна перевага розробленої технології полягає в тому, що вона забезпечує оволодіння студентами основними прийомами читання в умовах цифровізації навчання та є вагомим чинником оптимізації їх навчально-професійної діяльності в сучасних умовах підготовки висококваліфікованих фахівців.

Запропонована технологія є продуктивним інструментарієм формування читацької компетентності студентів у процесі здійснення ними читацької діяльності в контексті усіх сучасних форматів навчання у виші: онлайн, офлайн, а також змішаного формату.

Посилання

. Adnan, M., & Anwar, K. (2020). Online Learning amid the COVID-19 Pandemic: Students’ Perspectives. Journal of Pedagogical Sociology and Psychology, 2(1), 45-51. https://doi.org/10.33902/JPSP.2020261309

. Akcil, U., & Bastas, M. (2021). Examination of university students’ attitudes towards e-learning during the COVID-19 pandemic process and the relationship of digital citizenship. Contemp. Educ. Technol. 13:e291. doi: 10.30935/CEDTECH/9341

. Chase, S. (2011). Narrative inquiry: Still a field in the making. In N.Denzin & Y.Lincoln (Eds.), The Sage handbook of qualitative research. (4th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.

. Chepeleva, N.V. (2015). Tekst i chytach: posibnyk. [Text and reader: a guide]. Zhytomyr: Vyd-vo ZHDU im. I. Franka [in Ukrainian].

. Coiro, J. (2003). Reading comprehension on the Internet: expanding our understanding of reading comprehension to encompass new literacies. The Reading Teacher, 56, 458-464.

. Coiro, J. (2011). Predicting reading comprehension on the internet. Journal of Literacy Research, 43(4), 352-392.

. Cranfield, Desireé, Andrea Tick, Isabella, M. Venter, Renette J. Blignaut, & Karen, Renaud (2021). Higher Education Students’ Perceptions of Online Learning during COVID-19 – A Comparative Study. Education Sciences, 11(8), 403. https://doi.org/10.3390/educsci11080403

. Crystal, D. (2004). Language and the Internet. Cambridge: Cambridge University Press.

. Denton, C., Wolters, Ch., York, M., Swanson, E., Kulesz, P., & Francis, D. (2015). Adolescents’ use of reading comprehension strategies: Differences related to reading proficiency, grade level, and gender. Learning and Individual Differences, 37, 81-95. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2014.11.016

. Drigas, A., & Karyotaki, M. (2017). Attentional control and other executive functions. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 12(3), 219–233. https://doi.org/10.3991/ijet.v12i03.6587

. Elvinia, A., & Ocana de Castro, M. (2017). The Use of Metacognitive Strategies to Enhance Reading Comprehension Skills. Cuadernos de Linguistica Hispanica, 29, 223-244.

. Faridah, I., Sari, F.R., Wahyuningsih, T., Oganda, F.P., & Rahardja, U. (2020, October). Effect digital learning on student motivation during Covid-19. In 2020 8th International Conference on Cyber and IT Service Management (CITSM), 1-5.

. Ferrara, K., Brunner H., & Whittemore, G. (1991). Interactive written discourse. Written Communication, 8, 8-34. https://doi.org/10.1177/0741088391008001002

. García-Morales, V., Garrido-Moreno, A., & Martín-Rojas, R. (2021). The Transformation of Higher Education After the COVID Disruption: Emerging Challenges in an Online Learning Scenario. Frontiers in psychology.

. Gilbert, J. (2017). A Study of ESL students' perceptions of their digital Reading. The Reading Matrix: An International Online Journal, 17.

. Graesser, А.С., Wiemer-Hastings, P., & Wiemer-Hastings, K. (2001). Constructing Inferences and Relations during Text Comprehension. In T.G.M. Sanders, J. Schilperoord, & W. Spooren (Eds.), Text representation: linguistic and psycholinguistic aspects (pp. 21-26). Amsterdam/Philadelphia: Benjamins. https://doi.org/10.1075/hcp.8.14gra

. Hahne, C., Goldhammer, F., Kröhne, U., & Naumann, J. (2018). The role of reading skills in the evaluation of online information gathered from search engine environments. Computers in Human Behavior, 78, 223-234. https://doi.org/10.1016/j.chb.2017.10.004

. Holstein, J.A. & Gubrium, J.F. (2012). Introduction: establishing a balance. In Holstein, J.A., & Gubrium, J.F. (Eds.), Varieties of Narrative Analysis (pp. 1-12). Los Angeles: Sage. https://dx.doi.org/10.4135/9781506335117.n1

. Mason, L., Scrimin, S., Zaccoletti, S., Tornatora, M., & Goetz, T. (2018). Webpage reading: Psychophysiological correlates of emotional arousal and regulation predict multiple-text comprehension. Computers in Human Behavior, 87, 317-326. https://doi.org/10.1016/j.chb.2018.05.020

. McGee, P., & Reis, A. (2012). Blended Course Design: A Synthesis Of Best Practices. Journal of Asynchronous Learning Networks. 16(4). 7-22.

. Moore, J.L., Dickson-Deane, C., & Galyen, K. (2011). Internet and higher education e-learning, online learning, and distance learning environments: Are they the same? The Internet and Higher Education, 14(2), 129-135. https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2010.10.001

. Mustapha, I., Thuy Van, N., Shahverdi, M., Qureshi, M., & Khan, N. (2021). Effectiveness of Digital Technology in Education During COVID-19 Pandemic. ABibliometric Analysis. International Journal Of Interactive Mobile Technologies (Ijim), 15(08), 136. doi: 10.3991/ijim.v15i08.20415

. Pikhart, M., Al-Obaydi, L. H., & Rehman, M. A. (2022). A Quantitative Analysis of the Students’ Experience with Digital Media in L2 Acquisition. Psycholinguistics, 31(1), 118-140. https://doi.org/10.31470/2309-1797-2022-31-1-118-140

. Rosen, L.D. (2007). Me, My Space, and I: Parenting the Net Generation Kindle Edition. St. Martin's Press.

. Smulson, M.L. (2009). Intelekt i mentalni modeli svitu. [Intellect and mental models of the world]. Naukovi doslidzhennya kohnityvnoyi psykholohiyi. – Scientific studies of cognitive psychology. Ostroh: Vyd-vo Natsionalʹnoho universytetu “Ostroh”, 12, 38-49 [in Ukrainian].

. Smulson, M.L. (2016). Rozvytok intelektu ta subyektnosti doroslykh u virtualʹnomu prostori. [Development of intellect and subject activity of adults in the virtual space]. Технології розвитку інтелекту. – Technologies of intellect development. 2, 2(13). Retrieved from http://psytir.org.ua/index.php/technology_intellect_develop/issue/view/18 [in Ukrainian].

. Tallent-Runnels, M.K., Thomas, J.A., Lan, W.Y., Cooper, S., Ahern, T.C., Shaw, S.M., & Liu, X. (2006). Teaching courses online: A review of the research. Review of Educational Research, 76(1), 93-135. https://doi.org/10.3102/00346543076001093

. Toffler, A. (1984). The Third Wave: The Classic Study of Tomorrow (1st Ed.) Mass Market Paperback.

. Van den Broek, P., Young, M., Tzeng, Y., & Linderholm, T. (1999). The landscape model of reading. In H. van Oostendorp & S.R. Goldman (Eds.). The Construction of Mental Representations During Reading (pp.71-98). Mahwah, NJ: Erlbaum.

. Yu-Chun Kuo, Andrew E. Walker, Kerstin E.E. Schroder, & Brian R. Belland (2014). Interaction, Internet self-efficacy, and self-regulated learning as predictors of student satisfaction in online education courses. The Internet and Higher Education, 35-50. https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2013.10.001 Retrieved from https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1096751613000456

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-14

Номер

Розділ

Педагогiчна психологiя