СИСТЕМНА МОДЕРНІЗАЦІЯ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ ПІСЛЯВОЄННОГО ПЕРІОДУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/iscs.2025.26.63

Ключові слова:

мистецька освіта, системна модернізація, інновації, штучний інтелект, філософія освіти

Анотація

потреба в модернізації мистецької освіти існує  завжди і залежить від інновацій у світі мистецтва, розвитку науки і практики, досягнень культури, потреб суспільства. Адже, освіта завжди виступає потужним чинником  розвитку суспільства і особистості, а в період війни – важливим інструментом формування патріотичних настроїв і переконань, протистояння ворогу. Роль мистецької освіти, яка апелює насамперед до чуттєвої культури людини,  має колосальне значення і велику силу. Руйнування підступних рашистських наративів, захист своєї культури, історії, мистецтва, розглядається нині  як один з найважливіших чинників захисту та розвитку освіти, підвищення її ролі у наближенні нашої перемоги. 

В статті аналізуються основні етапи становлення і розвитку мистецької освіти в Україні, обґрунтовуються шляхи її модернізації, найбільш ефективні підходи до її системної модернізації у воєнний і повоєнний період.

Наголошується, що протидія ворожим впливам на українську духовність набула нині не тільки просвітницько-культурологічного, але й політичного та екзистенційного значення.

Посилання

. Andrushchenko V. 2025. Prosvitnytska odisseia rozumu. Kyiv : Znannia Ukrainy, 523 s.

. Andrushchenko V. 2023. U poshukakh svobody. Istoriosofiia ukrainskoi kultury vid naidavnishykh chasiv do nashykh dniv. Kyiv : Vydavnytstvo Liudmyla, 736 s.

. Dziuba I. 2022. Nahnitannia moroku: vid chornosotentsiv pochatku KhKh stolittia do ukrainofobiv stolittia XXI. Kyiv : Kyievo-Mohylianska akademiia, 503 s.

. Zghurovskyi M. 2023. Suchasni instrumenty i metody shtuchnoho intelektu i yikh zastosuvannia. Innovatsiina osvita ta maibutnie Ukrainy. Kyiv, S. 14-15.

. Kalakura Ya. S., Rafalskyi O. O. , Yurii M. F. 2017. Mentalnyi vymir ukrainskoi tsyvilizatsii. Heneza, 559 s.

. Kultaieva M., Panchenko L., Radionova N., Hryhorova N. 2021. Pedahohichna liubov u minlyvykh sotsiokulturnykh kontekstakh. Mizhdystsyplinarni doslidzhennia skladnykh system = Interdisciplinary Studies of Complex Systems. №19. S. 109-120.

. MakFol M. 2020. Vid kholodnoi viiny do hariachoho myru. Kyiv : Yakaboo Publishing, 496 s.

. Syrotynska N., Kyianovska L., Melnyk L., Fedoryshyn V. 2023. Na rozdorizhzhi istorii vid XVI do KhKhI st.: humanizm vs totalitaryzmu (muzyka u podolanni problem utverdzhennia ukrainskoi identychnosti). Mizhdystsyplinarni doslidzhennia skladnykh system = Interdisciplinary Studies of Complex Systems. №23. S. 113-137.

. Tkachenko V. 2023. Rashyzm. Litsenziia na henotsyd. Esei. Kyiv : Politiia, 348 s.

. Shevchenko S. 2021. Imperiia teroru. Kyiv : Feniks, 368 s.

. Fedorenko S. V. 2014. Rol mystetstva u formuvanni humanitarnoi kultury studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv SShA. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Pavla Tychyny (Ch. 2), S. 375– 382.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-06

Номер

Розділ

Тренди сучасної освiти