СТВОРЕННЯ ІМЕРСИВНОГО СЕРЕДОВИЩА ЯК ЧИННИК ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ
DOI:
https://doi.org/10.31392/iscs.2025.26.28Ключові слова:
імерсія, імерсивний досвід, імерсивні технології, імерсивний метод, імерсивне освітнє середовище, занурення в іншомовне комунікативне середовище, імерсивна взаємодіяАнотація
Глобалізація суспільства та транскордонне співробітництво розширюють можливості для молоді України щодо побудови успішної кар’єри в будь-якій країні світу. Ключовою компетентністю досягнення успіху є вільне володіння мовою країни-реципієнта. Наразі володіння англійською мовою набуває все більшої актуальності та є необхідним компонентом підготовки конкурентоспроможного фахівця.
Стаття присвячена дослідженню особливостей побудови імерсивного освітнього середовища в закладі вищої та фахової передвищої освіти, спрямованого на підготовку конкурентоспроможних фахівців різних галузей, затребуваних на ринку праці що розглядається як чинник забезпечення якості підготовки здобувачів освіти. Аналіз наукових джерел слугує авторам за основу трактування та обґрунтування концепту «імерсивне освітнє середовище». Узагальнено практичні можливості побудови такого середовища у закладі освіти. Представлено результати створення імерсивного освітнього середовища в Черкаському державному фаховому бізнес-коледжі та висвітлено його вплив на здобувачів освіти.
У статті акцентується увага на важливості застосування інтерактивних технологій, які сприяють зануренню у мовне середовище. Описано досвід міжнародної співпраці, що дозволяє моделювати умови реального мовного спілкування у навчальному процесі. Наведено результати дослідження ефективності використання імерсивного середовища у підвищенні рівня іншомовної підготовки студентів. Стаття акцентує на важливості зворотного зв’язку між учасниками освітнього процесу як ключового елемента успішного функціонування середовища.
Мета дослідження полягає у вивченні впливу імерсивного середовища на якість підготовки фахівців шляхом узагальнення практичного досвіду його запровадження в освітній процес у Черкаському державному фаховому бізнес-коледжі.
Представлено авторську класифікацію компонентів імерсивного освітнього середовища за об’єктом дослідження та узагальнено результати зворотного зв’язку здобувачів освіти, які є його суб’єктами. Дослідження спонукало авторів, після узагальнення власного досвіду створення іншомовного імерсивного середовища у закладі освіти, до виділення ключових факторів застосованих імерсивних методів та визначення компонентів, які впливають на занурення здобувача у англомовне середовище, створюючи при цьому умови, які максимально наближені до природного процесу.
Посилання
Johnson R.K., Swain M. 1997. Immersion Education: International Perspectives. Cambridge Applied Linguistics. Cambridge University Press. Retrieved from https://www.cambridge.org/core/books/immersion-education/96728F2F278B20329563143541BC8D12 (Accessed: 10.10.2024).
Kunderevych, О., Kyrylenko, К., Beniuk, О. 2021. Imersyvnist yak mystetska stratehiia pochatku KhKhI stolittia (analiz teatralnoho dosvidu ta yoho filosofskykh pidvalyn). Visnyk KNUKiM. Seriia «Mystetstvoznavstvo», 45, 174-182. doi: 10.31866/2410-1176.45.2021.247390
Sipchenko O. M. 2021. Imersyvni tekhnolohii v osviti. Naukovi ta osvitni transformatsii v suchasnomu sviti: zbirnyk materialiv Vseukrainskoi mizhdystsyplinarnoi naukovo-praktychnoi konferentsii (m. Chernihiv, 15 lypnia 2021 roku) / Naukovo-osvitnii innovatsiinyi tsentr suspilnykh transformatsii, m. Chernihiv. Sumy: TOV NVP «Rostok A.V.T.». 295-296.
Malytska I. D. 2021. Imersyvni tekhnolohii v navchanni pryrodnychym naukam: zarubizhnyi dosvid. Imersyvni tekhnolohii v osviti. Zbirnyk materialiv I naukovo-praktychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu. Kyiv.110-113.
Dovhal S., Buturlina O. 2023 Imersyvni tekhnolohii ta yikh vplyv na modernizatsiiu suchasnoi systemy osvity. Visnyk Dniprovskoi akademii neperervnoi osvity. Seriia: Filosofiia. Pedahohika, 2.2, 48-52.
Artyukhov A.; Volk I.; Dluhopolskyi O.; Mieszajkina E.; My´sliwiecka A. 2023. Immersive University Model: A Tool to Increase Higher Education Competitiveness. Sustainabilit, 15(10). 7771. https://doi.org/10.3390/su15107771.
Sokolyuk O.M. 2021. Imersyvnist v suchasnykh osvitnikh tekhnolohiiakh. Imersyvni tekhnolohii v osviti. Zbirnyk materialiv I naukovo-praktychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu. Kyiv. 143-147.
Davydyuk М., Pashchenkо О. 2021. Imersyvne osvitnie seredovyshche: pryntsypy pobudovy i praktyky uspishnoi realizatsii. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia v pidhotovtsi fakhivtsiv:metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy, 59. 98-105. https://doi.org/10.31652/2412-1142-2021-59-98-105
Beck, D., Morgado, L., O'Shea, P. 2023. Educational practices and strategies with immersive learning environments: Mapping of reviews for using the metaverse. IEEE Transactions on Learning Technologies, 17. 319-341. doi: 10.1109/TLT.2023.3243946.
Yefimov D. V. 2021. Vykorystannia dopovnenoi realnosti (AR) v osviti. Pedahohichni nauky: teoriia ta praktyka, 2(1). 219–225. https://doi.org/10.26661/2522-4360-2021-1-2-34
Dernova I. A., Ivanova I.V., Borovyk T.M., Zalozna T.H. Palienko A.V. (2022). Akademichna mobilnist studentiv yak odyn iz napriamiv yevrointehratsii Ukrainy. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 5. Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy. Т. 1. 67-72. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.spec.1.13 URL: https://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39076 (Accessed: 15.10.2024).
Nalyvaiko О. О., Nuralieva L. М., Syvolotska L. М. 2021. Zanurennia v inshomovne seredovyshche yak efektyvnyi zasib rozvytku komunikatyvnoi kompetentsii u protsesi vyvchennia inozemnykh mov. Naukovi zapysky kafedry pedahohiky, 1. 42-51. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2021-49-05
E³UDRES². 2024. I Living Labs. URL: https://eudres.eu/i-living-labs (Accessed: 10.10.2024).
E³UDRES. 2024. Spring School. URL: https://www.hs-fulda.de/fileadmin/user_upload/EUDRES/Invitation_Spring_School_HFD_Students.pdf (Accessed: 10.10.2024).
Cherkaskyi derzhavnyi biznes-koledzh. Opytuvannia studentiv.URL: http://csbc.edu.ua/admin.php?about=7 (Accessed: 15.10.2024).
Kuklin О.V., Borovyk T.M., Ustychenko С.V., Ivanova I.V., Zalozna T.H., Voloshchenko О.V. 2024. Implementatsiia osvitnikh onlain-kursiv z partneramy zi SShA yak instrument profesiinoi pidhotovky konkurentospromozhnykh fakhivtsiv (z dosvidu roboty). NMTs VFPO. URL: https://os5.mycloud.com/public/7a49ca8d-1b91-462b-93d9-db32b21df169/file (Accessed: 15.10.2024).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).





