Student brand loyalty to public higher education institution
DOI:
https://doi.org/10.31392/iscs.2021.19.059Ключові слова:
higher education institutions (HEIs), student brand loyalty, student brand engagementАнотація
The purpose of this study is to investigate and reveal the relationships between student brand loyalty (SBL) and the four composite variables: brand associations (BA), brand information dissemination and sufficiency (BIDS), perceived quality (PQ), student brand engagement (SBE). The paper also explores possible relations between SBE and the constructs BA, BIDS, PQ. An empirical study was conducted among 250 students of 3 faculties in a public university in Bulgaria. The analysis included the maximum likelihood-ratio chi-square test (G-test), correspondence and multiple correspondence analysis. The results demonstrate a significance of all dependences among variables of the research model except between SBE and BA, PQ. Additionally, there has been little work on SBL relationships to select variables. This study contributes to filling this gap in the research. The suggested research frame provides a useful
toolkit in aid of higher education policymakers for diagnosing and upgrading the SBL.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).