Забезпечення якостi професiйної пiдготовки майбутнього вчителя: полiтика селекцiї
DOI:
https://doi.org/10.31392/iscs.2019.15.005Ключові слова:
педагогiчна освiта, профорiєнтацiя, полiтика вiдбору абiтурiєнтiв, незалежне тестування, пiдготовка учителяАнотація
Проаналiзовано проблеми забезпечення доступу до вищої педагогiчної освiти та впливу зовнiшнього незалежного тестування на функцiонування системи профорiєнтацiйної та селекцiйної роботи педагогiчних унiверситетiв.
Показано, що абсолютизацiя незалежного тестування змiнила цiлi дiяльностi школи, спостерiгається зниження рiвня загальноосвiтньої пiдготовки учнiв та зростаюча фахова дезорiєнтацiя абiтурiєнтiв. Потреба повернення закладам середньої освiти функцiй всебiчної пiдготовки молодi до самостiйного життя знаходить реалiзацiю в новацiях проекту "Нова українська школа", спрямованого на формування життєвих компетентностей школярiв.
Наголошується на провiднiй ролi педагогiчних унiверситетiв в успiшному реформуваннi системи освiти та необхiдностi реалiзацiї виваженої полiтики вiдбору пiдготовлених абiтурiєнтiв з високим рiвнем здобутої середньої освiти та професiйної мотивацiї для забезпечення високої якостi пiдготовки сучасного вчителя.
Посилання
Ctandarty і rekomendatsi shchodo zabezpechennia yakosti v Yevropeiskomu prostori vyshchoi osvity (ESG). Kyiv:TOV «Polihraf plius», 2015.
Zakonu Ukrainy «Pro vyshchu osvitu». Data zvernennia Sichen 19, 2019. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.
Making the Most of Our Potential: Consolidating the European Higher Education Area. Bucharest Communique. Veresen 21, 2018. http://www.bologna-bucharest2012.ehea.info/background-documents.html.
U MON rozpovily pro Umovy vstupu — 2019. Osvitoriia, Sichen 15, 2019. https://osvitoria. media/news/mon-provelo-regionalnu-naradu-z-rozyasnennyam-umov-vstupu-2019.
Umovy pryiomu na navchannia do zakladiv vyshchoi osvity Ukrainy v 2018 rotsi: Nakaz Ministerstva osvityi nauky Ukrainy 13.10.2017 № 1378. Data zvernennia Veresen 20, 2018. https://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/zl397-17/page#n17.
Aby pidvyshchyty yakist vyshchoi osvity, potribno nabyraty menshe studentiv «па biudzhet» (INFOHRAFIKA). Sichen 24, 2019. Teksty.org.ua. http://texty.org.ua/pg/article/Oximets/read/90917/Aby_pidvyshhyty_jakist_vyshhoji_osvity_potribno_nabyraty.
Shkil, M. L Moi pedahohichni universytety. Osvita. Hruden 5-12, 2012.
Deiaki pytannia realizatsii prava osib na pershocherhove zarakhuvannia do zakladiv vyshchoi medychnoi і pedahohichnoi osvity za derzhavnym (rehionalnym) zamovlenniam. Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 30 travnia 2018 r. №417. Data zvernrennia Hruden 20, 2018. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/417-2018-n.
Huberskyi, L. ta Andrushchenko V. Filosofiia yak teoriia ta metodolohiia rozvytku osvity. Kyiv : MP Lesia, 2008.
Zvit pro robotu Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova u 2018 rotsi. Data zvernennia Sichen 28, 2019. http://www.npu.edu.ua/images/docs/Prozoriy_universitet/Zvit_rektora/2018/Звіт_2018.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).